پایان سفر ظریف به ۴ کشور اروپایی؛ وزیر خارجه راهی تهران شد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پایان سفر ظریف به ۴ کشور اروپایی؛ وزیر خارجه راهی تهران شد

وزیر امور خارجه ایران در پایان سفر به چهار کشور اروپایی، پاریس را به مقصد تهران ترک کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 23
کد خبر: ۲۰۰۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که عصر یکشنبه ۲۷ مرداد ماه به منظور انجام سفر به چند کشور اروپایی راهی فنلاند شد پس از یک روز حضور در این کشور و دیدار با مقامات آن به سوئد رفت و ضمن رایزنیهای دو روزه در استکهلم با مقامات این کشور در ادامه این سفر راهی نروژ شد.

 

وی در جمع ایرانیان مقیم در سوئد از سفرش در روز جمعه به فرانسه خبر داد و در پایان رایزنیهایش در اسلو به پاریس سفر کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی در مدت حضورش در پاریس با امانوئل ماکرون رئیس جمهور و لودریان وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 

ظریف پس از دیدار با ماکرون در جمع خبرنگاران گفتگوهایش با ماکرون را سازنده خواند و گفت بحثی که با ماکرون داشتیم در ادامه تماس های تلفنی روسای جمهور دو کشور در چند هفته گذشته است. فرانسه پیشنهادهایی را ارائه کرده بود و پیشنهادهایی را ما ارائه کردیم درباره نحوه اجرای برجام و گامهایی که نیاز است طرفین بردارند.

 

ظریف در سفر به پاریس امروز جمعه با یورونیوز، خبرگزاری فرانسه و فرانس ۲۴ گفتگو کرد و به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

 

به گزارش فارس ظریف قرار است هفته آینده نیز به ژاپن و چین سفر کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار